Load Counter

Sunday, March 7, 2010

masa itu emas

 Skarang ni masa terlalu cepat bjalan kan. Baru je keje hari isnin (dgn malasnye) tup tap tup tap da ari jumaat. Baru je pagi sabtu tetibe dah isnin balik. Ahad terasa begitu cepat (mana xcepat kalau dah soping bnda xberpekdah je separuh hari,pastu layan karaoke lagi, dvd lagi.uhuhu)

Tapi kan,aku dapat mengenal pasti beberapa keadaan yang mmbuatkan aku rase masa sangat lambat begerak..antaranye;

1. Bila pegi kursus/seminar yg trainernye bosan cam labi2. Pastu plak xde geng nak bgosip. org kat kiri kanan khusyuk buat catatan sdgkan aku pen pun xbawak. HUu...cptla abes.aku nak balik!!

2. Bile naik tren/bas. Time tpaksa bediri sbb seat penuh.Kat tepi plak ada bangla yg berketiak lekit berbau bangsat. Serius, masa tu rase kalau naik van jenazah lagi selesa

3. Bile kua dgn org yg membosankan.Biasa terjadi masa mule2 nak knal. Nak terus balik,rasa kejam pulak sbb dah ketuk dia banje kat tempat yg mahal2...arghh...cepatla masa berlalu.aku da mual tgk muka mamat ni

4. Bile korg naik public transport (sekali lg),tetibe rasa nak tercirit. Hantu taik btul. Time ni la ko nak melawat. Tren yg memecut terasa seperti beca roda 3 yg dikayuh pakcik lanjut usia.

5. Time kerja. Ini paling bosan. lagi2 kalau kerja yg mmbosankan di koloni yg menumpulkan agenda kreatif aku.uhu. Mata pulak mengantuk mengalahkan mengkarung termakan pil tido. Huh! Kenapala Malaysia xbuat ofce hour sampai kul 3 je?

6. yg last ni. Belum berlaku. Tapi aku kompem akan terasa kelambatannya bile terjadi nanti. Time menunggu malam selepas hari pernikahan.ewah.ayat puitis dari aku yg romancis.He..sure ase mase lembab nye berlalu..(korg yg da kawen,sila jangan xmengaku)

Korg plak,bilekah masanya waktu terasa lambat berlalu?

No comments:

Post a Comment

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum