Load Counter

Thursday, February 25, 2010

asam yg kurg

10.00 mlm. aku ngan sya telah kelaparan.perut kami yg ramping tanpa girdle ataupun selulit mintak diisi.tringin nak makan mi bandung...
ala,kdai yg mi bandung sdap tu tutup.nak p try kdai lain la.jalan jauh siket. nampak satu kedai yg agak malap dan berbaur kesuraman. masuk2, pilih meja tepi,dekat dgn tv...drg ngah tayang bang bang boom..hu,layan je la lawak bodo yg xseswai utk makhluk sirius cam kami ni.
alahai,ada air tumpah la kat meja ni.drg xlap lagi...2minit. datang satu indon yg berwajah kusam. nak amik order kitorg.dia pi duduk kat kerusi depan aku.

aku: dik,tlg lap sikit air tumpah ni

dgn wajah kelat,dia tarik tisu kat atas meja tu.lap air tu dgn kasar.kuku dahla panjang.eee lemah toi aku tgk kuku camtu nak hidang makanan kat aku t.

indonkusam: nak makan ape ni
aku: dik,meja ni lekit lagi la..kain lmbab utk lap xde ke (sambil gosok sikit jari atas meja-cek thp kebersihan.he)
indonkusam: ada..tu ha. (jeling dgn ekor mata.langsung xbangun dr tempat dia)cepatla,nak makan ape ni.
aku: jap2.meja ni boleh lap ke x ni
indonkusam: cakapla dulu nak makan ape.saya amek order pastu lap la meja.saya ni banyak lagi keje nak buat tau x

ewah2...ni dah lebih.aku cakap elok2,ko kerek heh.

aku: xleh cakap elok2 ke?kalau nak lap nanti,cakap la elok2"kejap lagi ye kak"(masih dgn nada rendah)

indon: (xpandang aku dah.dgn muka kelat tanya kawan aku plak) nak makan ape ni

membe aku pun bijak.dia wat bodo je.xjawab.

aku: eh,awak buat muka camtu knapa?nak marah saya ke?nak marah?

indon: xla (masih ketat dan memualkan)

aku: xnak makan ape2 pun kt cni


indon tu terpempan tgk kami trus blah.p makan kdai seblah

aku sbnrnye bukan kisah sgt pasal air tu.tapi cara dia serve customer mmg hampasalagapas...tu kalau boss dia tau x ke haru. dah jadi camtu,xmo la aku makan kat situ.sbb dulu mmbe aku pesan,hati2 siket dgn indon. kalau kite wat hal dkt kdai makan, nnt makanan kite diludah dulu sblum serve.huu...bimbang gue.

indon ni pun ngong.ko dah keje kat kdai makan,buatla cara keje kedai makan.kalau lap air pun malas,g la keje kat kdai keranda.xyah lap meja makan. dulu aku keje kedai langsir masa cuti semester.aku ingat lagi akak janda yg senior tu ajar aku ukur kain "1 m=100cm.ingat tu" "baik,kak" aku mnjawab patuh "kalau stgh meter bape cm?" cis.walaupun addmaths aku agak biol,tapi matematik aku di tahap mmbanggakan okk...tapi,oleh kerana sedar diri yg aku pekerja junior di kedai langsir,aku ttp mnjawab "err...50cm ye kak"
"ha.slamat betul.kalau salah tadi,aku ketuk ko dgn pembaris ni" ujar kakjan dgn bangganye.ceissssssssss...aku bagi ko soklan fizik kang.ternganga nak jawab (aku pun nganga skali sbb kelas fizik aku ponteng slama setahun kat KMPP) 

pastu dia ajar ukuran renda utk scallop plak."kalau yg panjang 2inci biasa guna untuk langsir pencil pleat" "oo...ok kak"
"kalau yg 6inci tau x guna utk apa"
"er..renda mana eh yg 6 inci tu kak"aku jenguk2 sampai rak yg atas.
"oo...yg tu bkn renda.dia bguna utk akak je"(sambil tersipu2)

Hamsap punye kak jan.dgn aku yg naif ni dia bleh wat cite camtu.aku amik kputusan xnak jaga kawasan renda.

No comments:

Post a Comment

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum