Load Counter

Thursday, February 4, 2010

karipap

Pagi khamis,aku bersarapan dgn seketul karipap sardin. seketul je?huh...cukupla utk peyot cumel cam aku(ayat sedapkan ati sendiri) dulu time kecik2,ni la kuih yg memula skali aku knal. Pastu skang ni pun, kalau aku tanya budak2 ape kuih feveret diorg, biasanye diorg akan jawab karipap.Nape karipap ni glamer sangat hah?

Tapi aku xleh bla, anak buah aku masa kecik2 dulu panggil kuih ni karicipap.weiii...tolong jangan buat begitu. Jatuh maruah penjual2 karipap panas. Kalau kuih KC(aku xsanggup nak taip menda tu byk kali,sies beb), mana leh makan, haram. Eh, haram ke? Baik aku jangan bincangkan benda ni dgn lebih lanjut. Hanya mereka2 yg dah berumah tangga dan menggemari kari je yg bole menilai..

Tapi budak2 ni mmg tak leh nak disalahkan. Aku tatau dia sebut tu sbb pelat atau mmg dia dgr org dewasa sebut begitu. Ah..minda kanak2 memang sukar difahami. Kalau minda aku snang la nak paham. Sbb minda aku xbanyak sangat digunakan pun.he

Satu petang di bulan december. Aku tgh lepak2 kat luar taska. Berekreasi kat meja bulat sambil mengumpat indon2 berkulit kasap yg lalu lalang kat depan tu. Sambil jugak tengok budak2 ni main masak2 dgn kuali-periuk-belanga-plastik yang bersaiz mini.

Eh...diorg bukan main masak2 je. Main restoran2. Siap ada order2 ag. Ala, aku pun main benda ni masa kecik2 dulu. Biasa la, budak kecik. Kalau xmain cikgu2,main mak2. Kalau xmain mak2, main doktor2. Kalau xmain doktor2, main kdai2. Kalau xmain kdai2..er..bila nak abes nih? ok2.tgh2 main tuh budak sebelah aku (6tahun) menjerit " WAITER!! LANCAU SATU!!"

Gelap.aku pengsan.

p/s: jangan ajar anak korg makan LAMB CHOP sblum cukup umur

2 comments:

  1. eiii, lucah2... rosak minda baby aku, baca blog ko nih..hehe

    ReplyDelete
  2. hahahaahahaa....haruuu betul.......

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum