Load Counter

Wednesday, July 7, 2010

sang gersang vs sang ganyut

Apa yg aku paham, kaum lelaki memang sejenis spesis yg agak gatal. Kalau diorg xgatal langsung, xbes la jugak. Takkan kite sbg kaum wanita yg mulia ni plak nak terhegeh2. Tak kelasss la kan. Huhu. Tapi...yg aku kurg paham, nape kegatalan diorg tu macam xberpenghujung.

Kalau yg menggatal tu adalah mamat2 20an...mmg biasa la. Budak baru nak naik.
Kalau yg mengorat tu adalah mamat2 30an...dah mmg patut la, lelaki zaman skang ramai kawen di usia itu.
Kalau yg miang tu adalah mamat awal 40an..MUNGKIN masih boleh diterima...Itu pun excuse hanya diberi kepada yg belum berkahwin sahaja.yelah,sian jugak. Air dah naik kepala.

Tapi..yg paling menyampah, kalau yg merenyam tu adalah lelaki yg dah hampir 50 dan ke atas. Dan pulak aku tau ko dah ada anak bederet. Dah tu plak muke ko pun mmg dah ketara sangat kesan2 penuaannye. Aku rasa sangat xpaham. Sbb..warga emas ni, bile diorg merenyam, tagline dia biasanye berbeza dari org mude2. Mungkin pada diorg ayat tu dah power abes, tapi bile aku dengar..rasa nak buh tahi puyuh depan muke dia,dan suh dia rasa. BAru dia tau betapa nak muntahnye aku dgn pengoratan yg dilakukan.

Situasi 1
Ajak keluar
Ayat mudamudi: U free x malam ni?Jom minum2, i blanje.
Ayat si tua bangka: Malam ni u nak pegi amek barang yg i order tu kan. I rasa nak ikut la. Tapi...i xboleh drve mlm2. Silau...kalau nak naik kereta skali dgn u boleh?

*Ko bukan silau..tapi mata dah kelabu.Patutnye mlm2 g masjid dengar ceramah,x payah nak menyemak mengikut aku okkk*

Situasi 2
Phone number
Ayat mudamudi: Oo..tempat u dekat dgn uitm tu kan. Anak buah i study kat sana. Nanti kalau i dtg, bolehla kite kua minum..Eh,can i have ur phone number? Senang nak contact nanti
Ayat tua kutuk: U selalu sorang je kat opis kan...bahaya jugak perempuan cantik macam u ni keje sorang2. Nah, u ambik numb i ni. Kalau ada ape2, call je. Opis i pun dekat. Boleh tlg tgk2 kan u.

*What the tuuut??!! Ko dah la dah tua. Kalau ada org jahat nak ape2 kan aku pun, baik aku call polis ke,bomba ke, kadet remaja sekolah ke. Kalau aku call ko, org jahat backhand ko skali, sure ko pitam. Getiknye*


Situasi 3
Status
Ayat mudamudi: Bf u xmarah ke kalau u borak dgn i ni?-ayat biasa kalau nak tau kite single ke x-
Ayat si ganyut: Org cantik macam u ni, mesti dah berpunya. Hati2 la. I bukan ape, budak2 lelaki muda skarang ni bukan boleh harap sangat. Duit tak ada, tapi suke sangat berpoya2

*Oi tua. Mungkin apa yg ko cakap tu btol. Tapi...kalau dah tua pun masih mgatal cam ko,what do u expect??bebudak mude tu tgk contoh korg..Kalau ko bagus, yg dok mengendeng kat sini watpe? Cube gak kumpul2 duit bawak pegi aji. Takpun bukak kels mengaji untuk budak2 muda*


Situasi 4
puji
Ayat mudamudi: I suke tgk u senyum camtu. Comell.
Ayat tua x ingat kubur: I suke tgk u senyum camtu. Comell.

*walaupun ayat sama, tapi efek berbeza kalau yg cakap tu adalah jantan tua. Comel tu sesuai untuk ko cakap pada anak cucu ko je okkk...Jangan la nak menggatal dok puji2 pempuan lain. Tak pasal2 makan pelempang kang. Bile lempang ko, nanti org kata aku tak reti hormat org tua plak. Haishhh*


Kesimpulan: Walaupun duit ko banyak, tapi...anak ko pun dah banyak. Umur ko pun dah banyak. So..banyak2 la ingat mati.

8 comments:

  1. hai ecah...ko ingat g tak kt aku...islahiah..
    lawak ar n3 ko ni.....berdekah2 aku gelak....aku dpt merasakan kebengangan & kemeluatan ko terhdp pokcik2 tua x sedor diri.gud effort. truskan n3 yg mencabar minda camni lg. i loikeeee

    ReplyDelete
  2. erk..ingat.haha.bape anak dah skang weh?pastikan anak2 dara ko xdidekati oleh makhluk2 renyam camni.he

    ReplyDelete
  3. 'pompuan cantek'??aku tak bleh terima..ko tambah sendiri ye sah??hehehe

    ReplyDelete
  4. haha..sure ko kena kacan ngan atok orang.hahahaha!!!sape suruh ko wat muke kunun2nye comel ko tu (ko mmg dr dulu jd sasaran atok orang!)

    Mai..ecah ni mmg cantek la.kan dia serius.hehehehee

    ReplyDelete
  5. mai: biasa la...org tua.mata dia dah kelabu.haha..xpun dah gersang sgt

    alid: aku pun xpaham.aku ada bau hormon penarik makhluk tua ke ha?bencinye

    ReplyDelete
  6. hahaha lawak lah ecah.... ko kena kaco org tua mana? next time kalo ko kena kacau, ko bagi dia buku ngaji....hehehehe

    ReplyDelete
  7. aku rasa ko kena bukak kontek lensa ko tu la. dan pakai balik spek skema kau balik. konpem org tua tu tak kacau ko dahhh!!

    ReplyDelete
  8. ecah keep up writing! aku br baca blog ko melekat terus...ko patot happy aku puji ko..bukan slalu ko dpt pujian dr aku..-nud-

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum