Load Counter

Tuesday, August 10, 2010

penonjolan semula

Peh...sebulan cuti. Orang len berblog, aku pun sibuk nak berblog. Org menghapdet, aku plak membiarkan je blog aku keusangan sehingga dianggap menopous.

Pagi tadi aku telah mmbuat reformasi dalam cara hidup. Hehe. Aku g keje nek bas. Percubaan utk membajet sbb paking opis aku adalah spesis kapitalis. Ada ke patut, sehari parking RM9?Sebulan dekat rm200 gua kena bayar.

Turun2, aku nampak bas metro dah menunggu. Cantek. Aku naik, dok depan skali. 5 minit. Bas xjalan2 lagi. Makcik tshirt oren yg bergincu avon no.21(merah terang) dah stat membebel2. ang pakcik driver plak xleh nak jalan sbb mamat yg dalam radiocar tu suh tggu. Aku pun xsure apa yg nak ditunggu. First time la katakan. Harusla bengap sikit kan.

Masuk minit ke-7, makcik baju oren dah xleh tahan.
"Kalau mcm ni, naik bas rapid kl lagi bagus. Bak balik duit aku. Aku nak tgu bas lain"

Pakcik konduktor pun bagi dgn muka kelat. Tibe2, pas makcik tu turun je, org kat radiocar tu suh jalan. Adeh2, kejam btui. Dari tgkap bas, aku nampak muka makcik tu yg terkejut+tensen+pilu = muka sarah raisudin.
Pastu, sampai lrt bangsar,kena tukar bas ag. Kali ni aku mmg kena lenyek macam kentang putar KFC.Org2 disekitar aku plak semua yg jenis BigMac. Leper bontot aku dibuatnye. Kalau macam ni hari2, blehla aku buang je bengkung yg aku bli online hari tu.

Masa2 tgh dilenyek tu, aku teringat kes semalam. Semalam aku g midvaley. Sembayang maghrib kat surau tepi jusco tu. Masa aku nak pakai telekung, depan aku ada sorg minah ni. Ketinggian kira2 158cm. Berat dalam 85kg.Baru pas solat. Dia dah bukak telekung. Tinggal kain je la. Kire masa ni dia membelakangi aku la. Pastu dia pakai kain semayang kaler putih. Surau punya. Memang jarang dah kain tu. Dia pakai tshirt itam.

Aku tengok sekali, tetibe rasa nak tgk dua kali. "Eh, betul ke apa yg aku nampak ni?"
Aku dah mula bedebar.Ketulan ganda dua itu tampak berbayang namun jelas dbalik kain yg semakin nipis.
"Mungkin dia pakai seluar coklat muda kot" ayat sedapkan hati. Aku saje buat lambat2 nak pakai telekung.Hehe.

Pastu aku tengok, dia tunduk nak amik barang. Masa ni bulatan berganda tu semakin jelas. Dan wujud sedikit gegaran di situ.Aku berpeluh dingin. "Mgkin...dia pakai sependa tapi terselit di clah2" Aku masih cuba bersangka baik.

TIbe2,aku nampak objek yg dia ambik masa tunduk tadi..dan objek itu adalah...SEHELAI SEPENDA!!
So..what is that mean??!!
Oh...aku telah menyaksikan selulit di tempat sulit...argh...



p/s: kalau nak bukak sependa masa sembahyang,pastikan
1. korang punya baju agak labuh hingga mengkaver pepunggung
2.kain semayang itu tidak jarang

1 comment:

  1. hhahah..rezeki ko ecah! btw bengkung online ape yg ko beli? jenis senang ke x.

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum