Load Counter

Tuesday, January 11, 2011

perlukah lelemak itu kubiar terus berlabuh

Hoho..puitisnye tajuk entri aku nih. Memang melambangkan sikap aku yg penuh jiwa kesasterawanan dan keangkasawanan--> (kata akar bagi perkataan ini adalah 'sawan')

Sekarang aku sudah berlemak. Lemak-lemak itu membiak hingga mencapai 7kilo dalam masa setahun. Hebatkan? Pertumbuhan berskala mendadak dalam tempoh yang singkat. Aku bukan xcuba untuk kuruskan badan..tapi kadang2 aku ni dalam dilema. Kurus tak kena, gemuk tak kena.

Bila aku kurus, kedengaran suara2 hitam yg akan berkata:

-Ko ni kurus sangat, macam penagih dadah pulak aku tengok
-Kurus macam ni..kalau menyamar jadi jerangkung mesti real..
-Gigi ko ni jadi bertambah besar bila ko kurus
-Ko tau tak, orang kurus2 sangat ni cepat sangat nampak tua

Skang, bile aku dah berselulit...keluar pulak bunyi2an ni:

-kalau ko pakai baju satin, perut ko mesti nampak berkilat dalam gamba
-eh,kalau peha ko melecet pakai la bedak jenama *** tu,mesti ok (hoi!!walaupun saya sudah agak debab, peha saya masih belum bertelagah sesama sendiri)
-jom beli girdle (aaaa...yg ni aku xboleh terima sbb dulu aku selalu ketawakan akakjanda yg duduk serumahsewa dengan aku time dia sidai girdle cokelat dia dekat ampaian)
-ikan paus tak makan nasik pun gemuk jugak...

Huh. Inilah dunia. Kejam dan penuh spekulasi (eh,apa kaitannya nih?)
Pipo pun kejam jugak. Petang tadi aku mesej dia "i lapa la"
Dia reply " u..penah kenal erti kenyang ke?"

Kejam kan?

1 comment:

  1. hahahaha dialog terakhir tu lawak smpi guling2 aku ketawa...ayat yg kijam

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum