Load Counter

Thursday, January 21, 2010

pada hari itu

ahad. 3/1/2010. semangat tahun baru masih terasa2 di pelipis kanan.
bangun senyum2.tibe2 teringat 'hari ni yak kawen.alamak, adiah xbeli ag'
aku cepat2 msg minah rempit yg lain "korg jadi xpegi wedding yak?" "okeh,jadik!"
jawapan drg cam dah besedia je. mampos aku.xkan nak pegi lenggang je. malula aku yg pmalu ni.
 terpksa g sh alam jap carik adiah. nak harap puncak alam,ape yg ade.reben hadiah pun ritu aku carik xde.

otw balik, fara tanya "nak g kul bape?" aku suh siap je cepat, terus gerak. xnak lambat2. sbb kalau dtg awal lauk banyak ag.xpayah terkais2 carik ayam yg xrelai dalam kuah rendang. pastu awal2 org xramai sangat. so,xpenat sangat buat "senyum plastik" kat sana nnt.

tapi hajar biasa la. ada je halnye. tak abes ag sapu sampah katanya. takleh dibiarkan minah ni. kena bagi msg ganas sket "kalau lambat sangat, ko pegi naik lori sampah je"

setelah berpuas hati dgn ketegasan sendiri, aku pun siap2 dan drive ke meeting point. sampai2 je baru aku teringat 'alamak,ape alamat yak eh?lupa nak salin. dah la pos kad kawen kemain lambat.sampai rini pun xsampai2 umah aku' xpasal2 memori aku kena recall alamat yg dia bagi dalam FB.ahhh...betul rasenye day ingatan aku nih.

ayat dia yg paling aku ingat dan menguatkan smngt aku utk pegi gak wedding tu wlu tatau alamat ialah "ala...umah aku senang je. kalau tatau ko tanya je org2 kat situ.drg sume knal saharadin" amboi, bapak ko dah jadi menteri kerjaraya ke skg?sampai sume org knal?

setelah btemu dgn dua budak itam tu,kitorg pun masuk batu arang.carik2 umah yak.ish...mana ni? (berdasarkan alamt dalam kpala aku) yak ni pun satu. bkn nak buh bunting ke,signbod kecik2 dgn bunga rampai terjuntai2 ke..nk tanya org,aku nampak macha2 dgn anne2 je kat situ.agak2 drg knal ke bapak yak?

tetibe kami termasuk ke satu lorong sempit.alamak,ade plak gen2 paking depan ni.bengong.cane nak lalu?
eh2,dlm keta tu mcm..kakak yak!!er...means..itu umah yak?nape xde org???tetibe yak kua dgn isterinya.pakai tshirt n jeans.uuuuuuuuuuwaaaaa....

p/s: aku tepaksa banje 2 budak itam makan char kuey tiau dgn cendol

2 comments:

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum