Load Counter

Sunday, May 30, 2010

bukan untuk meminang

Petang tadi aku sangat bekobar2 nak tulis pasal percutian kali ni. Tapi bile malam dah tibe, selepas aku menguruskan kain baju yg -berkilo2 sampai boleh merosakkan washiung machine- aku rase sangat letih dan mengantuk. Mata stim (diulangi..mata sahaja) dan kepala sudah weng. Tapi..aku gagahkan jugak la menaip ayat2 yg ;pastinye xakan sekereatif selalu.huhu

khamis ritu subuh2 aku da bangun dgn pnuh smngt kebangkitan malaya. Nak g jenjalan menggoncang lemak kat penang. Lama gak dah aku x g sana (sgguh kuno dan berkulapok aku ni kan) Dulu masa dok penang bukan bejalan sangat pun. Cuma sempat la gi pesta penang dengan pak gad ganyut yg menggelarkan diri sbagai abah. Camane aku leh terjebak dgn si tua yg menganiaya gadis remaja tu hah??!! (tapi aku xpasti sape yg sebenarnye tepedaya sbb aku n d gang dah kikis abes duit dia malam tuh.haha)

dalam sejam berjalan,sign minyak dah berkelip2. Alamak,gua lupa isi minyak dulu. Tapah 23km lagi. Itu jelapun yg ada stesen minyak. Aku yg berotak besar sikit dari udang ni plak tak pasti reserve tank leh pegi jauh mana. Tawakal jela. Sempat gak aku baca fatihah 2-3 kali. last skali aku terbaca bacaan masa i'tidal. Gelabah puyuh punye pasal.



Gambar ni mcm leh didapati di mana2 kan. Tapi aku xkire. Inilah gambar yg diambil di saat kecemasan menjerut  aku.Oh, ada satu lagi gamba penting nak tnjuk.



Rare x numb ni? haha. aku tatau huruf kat depan tu purposely tlah dibuang atas sbb2 keuzuran atau kereta ini memang sebijik makhluk gersang yg meminati aktiviti terkutuk.

Oleh kerana aku mengembara bersama org2 beriman, kitorg akhirnye bejaya sampai penang dam pukul 11lebih. Lepak minum jap, 12lebih kami cek in kat kompleks peranginan bank negara tajaan cik farra.

Petang tu, lepas dua makhluk lemak tu beribernasi, kitorg kua makan kat padang kota. Sekali duduk je, terus kena serbu dgn macha2 kat situ. Berebut2 nak amek order. Tibe2 aku rasa seperti seekor serangga yg dikelilingi gagak2 itam yg sedang mencari mangsa (eh,gagak makan serangga ke? sekali lagi aku berjaya memaparkan kebengapan sendiri) Macam ni punye ganas, kalau aku datang sorg mesti trus menyamar bisu. Xberani nak order.
Kat padang kota, sudah pasti la tenggorok kami mendambakan pasembor.. Aku dgn pipo pun pilih2. Maka terhasillah pasembor rm63..




cekik darah punye mamak. Ntah ape yg ko sembor sampai rm63hengget..Minyak lintah pun xmahal camni.huh

mlm tu g pasamlam. Jalan2, belek2, cuit2. Tapi akhirnye bli dvd je. Adess.

Esoknye pepagi lagi aku dah kena tipu dgn pakcik yg keje kat hard rock cafe. Aku tanya katne nak cari breakfast. Dia direct aku pgi satu tempat ni. Ada nasi lemak sedap. Sehari jual berpuluh2 bakul katanya. Pusing punye pusing satu tmpat nasik lemak pun xde. MAnusia berlemak tu banyak la. Mentang2 keje kat hardrock, ko ingat dah hardcore abesla? Ceh, skati je nak tipu kami.

Tghari tu ingat nak g bukit bendera. Boleh pulak dia tutup. Ciss, baru ingat nak memaducinta di atas kabelcar sambil mendesah manja. Ayamas sungguh. Akhirnye kami decide g ke muzium kartun. Enjoyla gak kat sini, leh tgk2 patung sambil buat lawak2 yg aku sendiri xpaham celah mana lawaknye. Tapi katun kat sini agak tidak sensitif terhadap isu aurat.



Jangan kata korg xnampak apa yg aku nampak. sungguh mentimun superman ini.

sesungguhnye, aku da xlarat nak taip lagi..mata aku dah berada di tahap kerang mati terkejut. terbuka pada bukaan yg minimum. esok kite sambung.ciaow

2 comments:

  1. kurang menarik lah cara penceritaan ko yg ni..aku blh bg 2/10 je rate utk penulisan yg ni..aku kurang berpuas hati nmpk nye..

    ReplyDelete
  2. aku lak sgt berpuas hati dgn mentimun abe superman!

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum