Load Counter

Wednesday, May 5, 2010

hari ini hari pekerja

hari ini hari pekerja. Hari dimana pekerja2 tidak sepatutnya bekerja. dan aku rase hari pekerja perlu diraikan 3x setahun. Barula rase lebih dihargai.
bangun pukul 11.40. Wah, semakin tua semakin hebat meksah ni. Itupun sbb kak ipah nak amek tiket doubletrouble dia dok tetinggal dalam keta aku. Mandi2, pi kat keta. Bukak je pintu keta...alamak. Pesal ada bau yg mengecutkan bulu idung ni? Jenguk  seat blakang..uwaaa,,,kopi avocado ku telah sebati di karpet kereta. Tahniah kepada diri sendiri sbb membiarkan donat dan kopi tersebut bermalam di dalam keta.

Petang itu,fara ajak joging bagi membangkitkan amarah populasi lemak pada tubuh. Aku setuju. Tapi nye,hujan telah berjaya membatalkan rancangan kami. Aku pun lepak kat umah akak aku. Sampai2, tgk anak buah aku tgh kire duit syiling.Banyak jugak "Nampaknye kalau sesak2 ujung bulan nnt bleh korek tabung anak buah aku ni" Syaitan laknat cube mencumbui hati dan mindaku. Cisss...sian anak buahku yg berusaha keras mengumpul duit.

Aku: banyaknye duit aidi. Mana dapat?
Aidi: Aidi kumpul duit belanja sekolah. Hari2 guna siket aje sbb aidi dah bawak bekal.
(erkk...nape aku dulu xpenah berperangai begini)
Aku: Aidi kumpul duit banyak2 ni nak beli ape...nak beli mainan ye (pertanyaan tipikal untuk budak darjah 1)
Aidi: xlah..aidi kumpul duit untuk kawen. dah besar nanti senang..kawen kan banyak pakai duit

PIUNGG...aku rase muka cam kena libas dgn pemukul lalat. Adakah daya pemikiran aku jauh lebih cetek dari budak darjah 1 hingga xpnah terpk nak save duit utk kawen?

1 comment:

  1. untung ecah,,,,dpt rase tamparan tibe2 haha

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum