Load Counter

Thursday, June 10, 2010

pakwe YM - part 1

YM= Yang Mulia
Yang Manis
Yang Montok
Yang Mentel (jawa aku ah kua daaa)
Yang Mangkuk


Baik aku rentikan merapu sebelum kena lempang dgn loyang. Ni nak cite pasal YM. Yang dah menghantui hidup kite sejak zaman2 remaja dulu (bile cakap camni terasa aku cam sebaya sanisah huri) Aku stat ber YM masa form 3 ke form 4 tah. sbb aku kan buta IT. Harusla lembab siket dari org len yg dah menggatal dlm YM sejak dari awal. Eh, tapi masa tu YM xglemer sangat. Yg paling hot, top dan menggiurkan ialah mIRC.

Kalau pegi cybercafe, pantang nampak icon mIRC mula la miang (korg la. aku chat kdg2 je, sambil2 carik bahan utk esaimen) Masa form 4, aku chatting guna nama "HAzreena" . Gedik x. Konon bes sangat la nama tu. Tp skang ni aku rasa nama Aisah paling bes dam dunia. Pastu ada mamat ni yg macam bes. Masa tu henpon xda ag. So, kami bertukar2 numb phone umah (apa la bangang sangat 1st time chat dah bagi numb umah.hu.budak2 la katakan)

Nama mamat ni aku ingat sampai skang. Hazlan Baba. Aku pun xpaham nape dia buh nama penuh. nak kata nama tu bes sangat xde pun. Ke...dia adalah dari keturunan babanyonya yg berbangga dgn darah tsb?ok,kita abaikan ttg tu. Masa sembang kat phone, suara dia bes gak a (kira ok la untuk penilaian budak umo 16thn yg bercitarasa rendah) Pastu je, dia mintak gambo aku. eh, aku ppuan, mana bleh bg dulu. Mestila lelaki yg kena mulakan.

Seminggu pastu, surat sampai kat asrama. Asrama kitorg yg besnye masa tu surat x ditapis ag. Bukak2, jatuh sekeping gamba passport. Aku angkat gamba tu. tgk. *pengsan*


Mamat tu punya muka betul2 penuh saiz passport. Dan lagi, dia berjanggut. tapi..janggut tu tumbuh kat dagunye yg ke2 (secara tak langsung menyatakan dagu beliau berlapis dgn jayanya) Rambut belah tepi. Dan, kenapa perlu hanta gamba passport??!! aku btul2 xpaham. Kalau ko ensem, ok la. Tapi kalau rase diri tu biasa2 aje, bagi la gamba yg kabur2. atau paling tidak pun, gamba ramai2 pastu ko menyorok kat blakang. Nampak kepala siket je.

membe aku sume gelakkan aku. Sampai skang aku tobat dgn lelaki yg konon bersuara sedap.

mggu depannya, dua org lagi membe yg ketawakan aku dapat surat. kali ni, xde sape lagi yg brani ketawa. ketiga2 jantan yg kami knal gemok. dan ketiga2nye bagi gamba passport. slamat bukan org yg sama. tah2 drg ni adik bradik. Aku syak drg dari dari agensi cari jodoh lelaki2 gemok. (aku xnak cakap lagi sbb aku skang pun dah join kelab wanita debab)

8 comments:

  1. wakaka.puas aku tahan gelak lam opis ni ko tau x!dah la bos aku duk eyeing2.
    weh,mmg recall abesla HAZLAN BABA.ko,ateh dgn sape ek lg sorg yg jd mangse gamba paspot.pastu time prep,masing2 selitkan pic pasport tu kt celah buku utk tatapan inspirasi.

    ReplyDelete
  2. sakit perut aku gelak beb...
    pastikan ko terus sambung part 2, part 3 part 4
    sampai satu part ko join tut n jumpa bakal tunang eh ekekeke

    ReplyDelete
  3. amboi-amboi cik typo...nama aku pon terbabit skali eeh...huhu...tp memang aku terbabit pon..klu x silap aku, lg sorang tu pejah kan??? tp aku dah berjaya ilangkan memori tu..aku tak igt dah nama budak laki tu..(korg pon jgn ngengade igtkan aku peristiwa berdarah tu !) igt tak pastu korang tampal kat kertas ala-ala carta organisasi...huhu...damn...!

    ReplyDelete
  4. betty.untuk rujukan ko-ko punya marbawi dr melaka.bagi gambo ramai2.pastu bile dapat detect dia yg gemok,ko trus kate kdt phone abes

    ReplyDelete
  5. tapi korang ingat tak ELMISHA ADAM ke ADNAN??

    ReplyDelete
  6. aku tak leh terima..haha..tempat kejadian ade yg depan dewan kan??hahha..aku tak tahan gelak ni..sengal korang..nsb aku bijak sikit tak terjebak dgn skandal korang hehe

    ReplyDelete
  7. Sah Ladygaya Budak Kuala Selangor

    ReplyDelete
  8. Kasihan Kisah org yg gemuk nie... Siti Aishah kalo tak silap... dok Kuala Selangor Kg Jaya Setia... skolah Asrama.. antor Gambar pakai uniform Asrama... rasanya aku ingat lagi muka dia.

    ReplyDelete

komen dan kondem dialu2kan.tetapi kondom amat diharamkan.harap maklum